Brugeren har genkendt retten til at fortryde købet foretaget via hjemmesiden www.funidelia.dk, og kan returnere et produkt, hvis det ikke er tilfredsstillende, inden for en maksimal tidsperiode på fjorten (14) kalender dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, angivet af forbrugeren, udover fra transportøren, kom i besiddelse varerne.
For at udøve fortrydelsesretten skal du underrette os på FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L. Calle Poetisa María Zambrano nº 31, Edificio WTCZ, Torre Este, Planta 16, 50018 Zaragoza - Spanien eller skrive til os om din fortrydelse ved hjælp af vores kontaktformular, eller med et brev sendt via mail. Du kan bruge denne modelformular, selv om du ikke er forpligtet til at gøre det. For at overholde fortrydelsesperioden er det tilstrækkeligt for dig at sende din meddelelse om udøvelse af din fortrydelsesret, inden den tilsvarende tidsperiode er udløbet (14 kalenderdage).
I tilfælde af fortrydelse fra din side returnerer vi al betaling til dig, herunder leveringsgebyrer (med undtagelse af ekstra omkostninger, der er valgt af dig selv, som en anden form for levering i stedet for den mere økonomiske standardlevering, vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder højst 14 kalenderdage fra den dato, hvor du informerer os om din beslutning om at opsige den nuværende kontrakt og give en kvittering for varerne eller produkterne der er genstand for fortrydelsen. Vi fuldfører refusionen ved hjælp af samme betalingsmetode du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har angivet det; under alle omstændigheder vil der ikke blive ekstra omkostninger som følge af en refusion.
Vi vil være i stand til at tilbageholde refusionen, indtil vi har modtaget varerne, eller indtil du har fremlagt bevis for at have sendt varerne tilbage, eller hvilken forekomst der sker først.
Du skal sende varerne tilbage til Ingram Micro Nordic Logistics AB / Funidelia, Vevgatan 18, 504 64, Borås, Sweden, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder højst 14 kalenderdage fra datoen du informerer os om din beslutning om at opsige kontrakten. Fristen anses for opfyldt, hvis forbrugeren sender varerne tilbage, inden de 14 dage er gået. Alle omkostninger i forbindelse med returneringen er kundens ansvar.
Du er ansvarlig for enhver formindsket værdi af varerne som følge af at være blevet håndteret på en anden måde end det, der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.
For at fastslå varens art, egenskaber og funktion bør forbrugeren kun håndtere og inspicere varerne (i) med passende pleje og (ii) på samme måde de ville gøre det i en butik. Al håndtering eller inspektion af varer, der er unødig, kan medføre, at varernes værdi falder, så vi ville have tilladelse til at foretage et fradrag af den tilsvarende refusion for den modtagne betaling. Hvor meget vi vil reducere værdien refusionen, vil blive bestemt fra sag til sag. Forbrugeren kan åbne emballagen og inspicere varens stof og farver med yderste omhu, samt sørge for ikke at ødelægge æsken ved åbning. Hvis kassen er ødelagt, vil vi konkludere, at varernes værdi er faldet. Vi vil gerne minde om, at i den tid, hvor varerne er i dit ejerskab, og indtil du returnerer dem til os, vil du blive holdt ansvarlig for varerne og som følge heraf ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå for dem.
Du har ikke ret til at trække dig ud af kontrakten, hvis det leverede objekt er et af følgende produkter:
- Tilpassede artikler eller lavet efter mål
- Varer forseglet af sundhedsmæssige eller hygiejniske grunde, hvor seglet er brudt efter levering
Din ret til at trække dig fra kontrakten vil udelukkende blive anvendt på de produkter, der returneres i samme stand, som du har modtaget dem. Forbrugeren modtager ikke refusion, hvis produktet er blevet brugt ud over selve åbningen, eller for produkter som ikke er i samme tilstand, de blev leveret i eller har lidt skade, hvorfor forbrugeren skal være forsigtig med produktet / s, mens de er i deres besiddelse.
Efter at have gennemgået artiklen, vil vi fortælle dig, om du er berettiget til refusion af det betalte beløb. Leveringsrefusioner kan kun ske, når fortrydelsen udøves inden for den juridiske tidsperiode, og alle de artikler, der udgør ordren, er returneret. Såfremt der er en fejl i indholdet af returpakken, der ikke er Funidelias skyld, vil vi være bemyndiget til at opkræve dig yderligere omkostninger, hvis det er muligt at arrangere returnering af pakken igen. Under alle omstændigheder er rettighederne og anerkendte handlinger forbeholdt den gældende lovgivning.
Med vores eftersalgsservice forsøger vi at tilbyde vores kunder hurtig og effektiv opmærksomhed, med det formål at løse eventuelle problemer med vores artikler eller ordrer.
Hvis du observerer fejl ved leveringstidspunktet, kontakt os straks via mail, da vi efter to (2) arbejdsdage efter modtagelsen af produktet, ikke længere accepterer transportrelaterede klager.
Hvis forbrugeren skulle tænke på leveringstidspunktet, at produktet ikke svarer til det, der er fastsat i kontrakten, skal de straks kontakte os via vores kontaktmetoder, samt give produktinformationen og den skade, der har fundet sted.
Vi vil fortsætte med omhyggeligt at undersøge det returnerede produkt, og vi vil kontakte dig via email inden for en rimelig tid og hvor det er relevant, give refusion eller en erstatning for samme vare. Refusionen eller udskiftningen af artiklen finder sted hurtigst muligt og under alle omstændigheder inden for 14 dage efter den dato, hvor vi sender en bekræftelsesmail, om refusionen eller udskiftning af den ikke-overensstemmende artikel.
Det beløb, der er betalt for de produkter, der er returneret som følge af en fejl, der er indtrådt, vil blive refunderet fuldt ud, herunder leveringsgebyrer for levering af artiklen og de omkostninger, du har pådraget, for at returnere varen til os. Refusionen vil foretages ved hjælp af samme betalingsmetode, som du brugte til at købe varerne.